Hava Durumu

Bakan Ersoy: Sirkeci Garı kültür ve sanatın yeniden merkezi olacak

Haber Giriş Tarihi: 22.06.2026 12:53
Haber Güncellenme Tarihi: 22.06.2026 12:53
Kaynak: IGF
Bakan Ersoy: Sirkeci Garı kültür ve sanatın yeniden merkezi olacak

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, İstanbul’un simge yapılarından Sirkeci Garı’nın özgün mimarisi korunarak yeniden kültür, sanat ve yaşam merkezi haline getirileceğini açıkladı.

ANKARA (İGFA) - Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, İstanbul’un tarihi ve kültürel mirasının önemli yapılarından biri olan Sirkeci Garı’nın kapsamlı bir dönüşümle yeniden şehrin kültür ve sanat hayatına kazandırılacağını duyurdu.

Bakan Ersoy, Avrupa’ya açılan tarihî kapılardan biri olarak kabul edilen Sirkeci Garı’nın özgün mimarisinin korunacağını belirterek, yapının ulaşım işlevini sürdürürken aynı zamanda kültür ve sanatın merkezi haline geleceğini ifade etti.

Paylaşımında, gar bünyesinde kütüphaneler, sergi alanları, sanat galerileri, tiyatro ve etkinlik mekânlarının yer alacağını aktaran Ersoy, Sirkeci’nin yaşayan bir kültür adası olarak yeniden şekillendirileceğini kaydetti.

Tarihî yapının gün boyu insanların vakit geçirebileceği sosyal ve kültürel bir yaşam alanına dönüştürüleceğini vurgulayan Ersoy, “Şehrin hafızasında özel bir yere sahip olan bu tarihî mirası, gelecek nesillere yaşayan bir kültür alanı olarak bırakacağız” ifadelerini kullandı.

Yeniden işlevlendirme çalışmalarıyla birlikte Sirkeci Garı’nın, İstanbul’un kültürel ve sanatsal yaşamına önemli katkılar sunması ve kentin tarihi kimliğini geleceğe taşıyan önemli merkezlerden biri haline gelmesi hedefleniyor.

Kaynak: IGF

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.